11 september 2015

Vinterkappa

Knappt hann jag starta den här bloggen innan ett mentalt lågtryck anlände och det därför blev en paus i rapporterandet av min veganska vardag. Det har hänt lite jobbiga saker i mitt liv, som det gör ibland, och därför sinade lusten att skriva. Men nu är jag i alla fall tillbaka!

Så vad har då hänt på veganfronten sen sist? Jo, jag kämpar på, vilket egentligen är fel ord att använda för jag tycker att veganiserandet av mitt liv går rätt lätt. När jag tänker efter så känns det faktiskt lite för lätt, men det kanske bara är för att jag förväntat mig att det ska vara så krångligt?

Ett steg som jag tagit är att sälja av en massa läder- och ullvaror på Tradera, vilket känns skönt. Pengarna som förhoppningsvis kommer in på det ska jag använda till att uppdatera min garderob med animaliefria grejer. Jag hade glömt hur sjukt mycket animalier jag har burit i mitt liv. Förutom väskor och skor så nyckelringar, bälten, handskar, plånbok, smycken,  halsdukar, mössor, tofflor och jag-minns-inte-allt.

En sak som jag redan införskaffat, efter mycket letande, är en ullfri höst-/vinterkappa. Det var inte lätt ska jag säga, och jag fick dissa många fina jackor innan jag till slut hittade en som inte innehöll fårpäls. Så här ser den ut:


Polyester verkar vara räddningen för alla veganer där ute. Återstår att se om jag kommer att frysa ihjäl i höst, alternativt kommer ses hela vintern i nån ful fleecetröja. ;-)


I övrigt är jag mest så himla glad över att människor allt mer visar sin solidaritet med utsatta personer. Det känns väldigt pepp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar