16 september 2015

Vegan Must Have #1: iKaffe

Nu introducerar jag en serie här på bloggen, nämligen Vegan Must Have. Det är tänkt att vara en grupp artiklar som handlar om sånt jag som vegan knappt kan leva utan, eller ja, för att vara lite mindre dramatisk: gör min vardag roligare.

Den första sak som jag kom på kan passa in under denna rubrik, är en stor och viktig produkt i min veganska vardag, nämligen min kaffemjölk.

Jag började dricka kaffe runt 2009. Innan dess tyckte jag att kaffe doftade gudomligt men bara smakade surt, men så blev jag introducerad till finkaffe - sånt kaffe som görs av en duktig barista - av några bekanta. Sen dess har jag sakta gått från att bara dricka kaffe på caféer med bra espressomaskiner till att också dricka lite fulare kaffe hemma. Och, här kommer många kaffefinsmakare att dra efter andra, jag dricker faktiskt snabbkaffe när jag gör det hemma!

Jag vet, det är lite skämmigt att godta snabbkaffe men jag är uppvuxen med föräldrar som alltid drack det så jag har ingen bra relation till sånt där vanligt kaffe som görs i kaffebryggare; jag tycker bara att det är alldeles för starkt och surt.

Det där var min kaffehistoria i korta drag. Nu åter till min vardag. Nåt som nämligen revolutionerat mitt kaffedrickande är *trumvirvlar* detta:





iKaffe! Det bästa som finns för kaffedrickaren! 

Detta gör ditt vanliga kaffe lite gräddigare, lite godare. Som min kompis uttryckte det härom dagen: "Det blir ju nästan som latte!". Och det är faktiskt sant. Det är en riktigt bra, havrebaserad mjölk som gör vardagen bättre.

Och nej, jag blir inte sponsrad för att säga detta. Så åk genast och testa. I Stockholm kan du få en havrelatte hos t.ex. Johan & Nyström; här i Göteborg har bl.a. Viktors Kaffe, Condeco, Bar Foxx och Kastello möjlighet att servera dig ditt favvokaffe på iKaffe. Eller så åker du bara till närmsta välsorterade mataffär och köper hem en liter. Kom bara ihåg att skaka förpackningen ordentligt innan du använder mjölken!

Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar