04 september 2015

Vardagsfrukost

Nu kommer ju det här inlägget först på eftermiddagen men jag åt faktiskt frukost imorse inte alltför sent, tro det eller ej.

Det här med frukost är ju ofta en väldigt basal, repetetiv grej. På morgonen kanske en varken hinner eller orkar trolla fram något nytt, spännande recept på mat, och detta gäller mig också. Därför blir det lätt det gamla vanliga, men det betyder ju inte att det är tråkigt käk.

Ibland gör jag grönsaks- och fruktjuice i min råsaftcentrifug på morgonen, men det kräver lite arbete i form av disken som genereras och gärna ska fixas på en gång för att inte torka in. Så imorse blev det just "det gamla vanliga" fast med additionen färsk nektarin till. Så här såg det ut:





 Det här är alltså Oatlys Havregurt (ett alternativ till yoghurt som är både lite billigare och lite bättre för miljön än den sojabaserade varianten) tillsammans med frukt (nektarinen), chiafrön, hampafrö, pumpafrö och cashewnötter.


Gott och mättar rätt bra. Optimalt vore nog att käka nån macka till, vilket jag också gjorde men den var så tråkig att den inte passade på bild. ;-)

Vad äter du till frukost? Du kanske har något tips på nåt annorlunda och kul att laga?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar