18 september 2015

Vad som kom i brevlådan


Jag blev så glad både igår och idag när posten anlände, för häromdagen kom magasinet Vego och idag medlemstidningen Djurens Rätt. Jag har nyss börjat prenumera på Vego, och är mycket pepp på den, och blev ännu gladare när jag såg att de hade ett reportage om choklad. Bland annat har de komponerat ihop ett recept på salt kola- och chokladmousse (se bilden på omslaget) som jag bara måste testa att göra. Ni hör ju hur gott det låter, eller hur?

(Apropå Vego så måste jag säga att jag är så imponerad av Mattias Kristiansson som startade Vego. Vilket driv! Jag hade aldrig trott att det skulle gå att ha ett veganskt matmagasin i lilla Sverige, men han och Vegourmet - den andra vegomattidningen - bevisar hur fel jag haft. Tack för det!)

Den andra tidningen, medlemsmagasin för förbundet Djurens Rätt, slukar jag alltid tack vare dess blandning av intervjuer, fakta och bra konsumentsidor. Ibland är den tung att läsa p.g.a. påminnelsen om djurens rättslöshet i samhället, men lika ofta känner jag mig uppmuntrad till att äta veganskt och leva ett liv som så lite som är möjligt bidrar till djurförtrycket. Det här numret består bl.a. av en intervju med artisten José Gonzáles, men också en artikel om hur vi kan ställa om till ett djurvänligt lantbruk lockar mig.

Trevlig helg, vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar