25 september 2015

Rapport från bokmässan

Här kommer en liten rapport från gårdagens bokmässa. Den var super! Det var nog verkligen bästa dagen att gå på med säkerligen mycket färre människor än på helgen, men ändå intressanta miniseminarier, monteraktiviteter och annat.

Bl.a. var jag och lyssnade på en kort intervju med Mattias Kristiansson, han från Vego ni vet. Han har ju nyss kommit ut med kokboken Välkommen till Vegoriket, (bild till vänster) som ser väldigt intressant ut. Dock måste den, likt alla andra kokböcker, genomgå det hårda låna-hem-från-bibblan-och-laga-recept-ur-testet innan den eventuellt kan tänkas köpas in till Partnerns och mitt kök. Så sorry, Mattias, att vi inte kom och köpte av dig och fick ett signerat ex. Du verkar vara en väldigt rolig och spännande människa!

Sen var vi också borta vid Djurens Rätts monter så klart, och käkade lite (ja, faktiskt bara nån enstaka) vegankakor. Och så skröt vi lite inför monterpersonalen om att vi minsann är veganer och kan typ allt om veganmat så vi behöver inte nåt inspirationskit, här inte! Att jag sen råkade ha läderskor på mig kan vi ju glömma (jag väntade fortfarande på att mina beställda PU-skor skulle dyka upp), hehe.

Så missa inte mässan, helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar