25 september 2015

Smått och gott

Idag har varit en riktigt bra dag, helt otippat också. Jag har haft ett givande möte som bådar gått inför framtida jobb; jag har fått oväntad smasklunch från Café Repris helt gratis; botaniserat på fina ekobutiken Fram; hämtat ut ett långväga paket och fått ett andra levererat till dörren; med mera.

Det är alltid en njutning att gå omkring på ekolivsen Fram, särskilt nu sen de byggt ut och det finns en massa rymd mellan hyllorna. Idag skulle jag inte ha något särskilt men jag kom ut därifrån med både choklad, noriflingor och färsk gurkmeja.


Chokladen var en nyhet för mig, och uppenbarligen också för personen i kassan: Vivani's rischoklad som smakar som hederlig gammeldags mjölkchoklad. Vanligtvis tycker jag bättre om mörkare choklad med smak, men ibland vill en bara få låtsas vara vanlig och då kan mjölkchoklad kanske göra tricket... Jag vill även tipsa om att Vivani har ett ganska stort sortiment med flera veganska sorter, och att de inte är lika dyra som många andra veganska-/finsorter.

Idag fick jag alltså paket, och dessa innehöll två värmande par grejer för händerna. Vantarna (från Asos) är i fuskponnypäls och kan nog bli bra när det blir minusgrader, medan de marinblå vantarna är från nån leverantör på Ebay (jepp, jag är fast i det träsket också) som nog passar bra redan om någon månad. Nu ska jag nog klara fingrarna i vinter!


Hoppas att ni får en fin helg! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar