01 december 2015

Drömskorna

Igår gick mina fina, nästan veganska, lackbrogues sönder. Hela klacken släppte. Jag borde inte vara förvånad eftersom jag köpte dem alldeles för billigt på nätet. Det är bara det att som vegan är det bara skräpkvalitet eller superdyr superkvalitet som gäller (om en då kan bortse från att den billiga varianten förmodligen är tillverkad med animaliskt lim).

Jag upptäckte också att mina tilltänkta vinterskor har spruckit i hälen. Inte bra kvalitet där heller.

Så nu drömmer jag om de här finingarna:


Låt mig presentera Nicora Shoes skomodell Sinclair. Gjord i en vattenresistent och återvunnen microfiber. Tillverkad i USA under schyssta förhållanden. Och inte så billig då. MEN! Skorna är på rea just nu för $199 för den som har en slant över och är villig att investera i ett par dyrgripar.

För den som inte har riktigt så mycket pengar att avvara men vill ha sant veganska skor kan jag rekommendera Wills London. De ligger iaf ganska ofta under tusenlappen för ett par skor som är gjorda i Portugal och PETA-godkända.

Vilken är din favoritmodell?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar