21 december 2015

Recept: Pepparkakscheesecake

Jag har ju glömt att blogga om den fabulösa pepparkakscheesecaken som jag serverade på mitt födelsedagskalas i veckan. Den var verkligen hur god som helst och en omedelbar succé! Så vill ni göra den rekommenderar jag er att leta reda på senaste numret av Vego, och kolla på sidan 26.  Alternativt hittar ni receptet här. (Kakan fryses, så glöm att de skrivit i tidningen att en ska sätta på ugnen - det är fel.)

Tyvärr  har jag ingen snygg bild på kakan, utan bara denna, helt katastrofala:


Jag var helt säker på att jag ställt mig och fotat kakan i bra ljus i köket innan gästerna kom, men de måste ha precis ringt på när jag skulle fota så att jag la ner kameran igen... Men men, bilden ovan ger iaf en hint om hur kakan (snedskuren) kan se ut. Det är pepparkakssmulor som är dekorationen ovanpå.

Fantastiskt god var den iaf, fuluppskärning och mörkerfotande till trots. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar