07 januari 2016

Resa som vegan

Om jag var rik skulle jag genast boka in den här resan. Hur kul verkar inte den? Jag menar: Italien i sig är ju trevligt. Men Italien + veganmat + intressanta resmål måste ju vara himmelriket. Kanoninitiativ, Alessandra! (Och tack Vegokoll för tipset!)


För den som är allmänt ressugen och vill käka veganskt finns annars sidan VegVisits, som listar boenden/kök som är vegetariska/veganska över hela jorden. Det är ett rätt nytt initiativ så än så länge är antalet ställen begränsat, men det kan ändå vara en bra utgångspunkt att söka här om en inte är ute efter en specifik destination.


Sen finns även Veggie Hotels som har en liknande lista men är mindre för privatpersoner som hyr ut och mer för hotell som serverar vegetarisk/vegansk mat. Här lyckades jag hitta ett ställe på Mallorca som verkar vara schysst för en vecka på ön till sommaren. Återstår att se om jag har några pengar men drömma är ju gratis...

Hoppas att ni alla har det bra i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar