17 oktober 2015

Fika: Portens bageri

I onsdags hände det stora grejer på Munkebäckstorget. Då öppnade nämligen ett café bredvid frukt- och gröntaffären, där det tidigare legat en vanlig kiosk som jag aldrig satt min fot i. Portens bageri heter det nya stället och de säljer en massa fina bröd samtidigt som de har kaffeservering och andra godsaker.


Så idag gick Partnern och jag dit för att testa. Osäker på om de över huvud taget skulle veta vad en vegan är tog jag med mig lite växtmjölk i en flaska, men tji fick jag när jag kom dit för de hade minsann havremjölk på lager! Vi frågade också efter veganskt fika, vilket de tyvärr inte hade efter att ha kollat med köket, men de sa att de skulle kunna göra sin paj på veganmargarin i fortsättningen! Det finns alltså gott hopp om att kunna påverka deras sortiment till att också innehålla veganvänliga varor. Dessutom sa personen i kassan att de har en sallad som är animaliefri.

Stället är verkligen jättefint så det vill jag rekommendera alla som har vägarna förbi. Gå dit, vetja, och fråga efter veganskt fik så kommer de säkerligen ta fram det. Öppettiderna är vardagar 8-18 och lördagar 8-16. Rätt bra alltså för att vara i förorten...

Hoppas att ni har en fin helg ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar