06 oktober 2015

Det Stora Överväldigande Ostbegäret

Hej!

Hoppas att allt är bra med er. Jag ser att det har börjat hitta hit lite folk, så om du är ny här: Välkommen! 

Jag kan inte säga att jag har något speciellt att rapportera på veganfronten, mer än att det hela går bra samtidigt som jag faktiskt haft mitt första riktiga sug efter att äta animaliska produkter. Det började helt enkelt med att jag var väldigt hungrig och var tvungen att gå till affären för att kunna få middag. Då satte det in, det Stora Överväldigande Ostbegäret, SÖO. Ni kanske har hört talas om det innan, det är ett extremt slag-under-bältet-begär som gör nästan vad som helst för att uppfyllas. Hyllorna med mozzarella och diskarna med komjölkspizza liksom lutade sig mot mig och bara kved sitt tysta budskap: "Välj mig!". Jag klarade mig dock utan att bli påkommen med fingrarna i syltburken (jag stoppade inte ens ner dem, jag lovar!) den här gången, och nästan rusade hem för att komma så långt ifrån affären som möjligt.

Puh.

Skämt åsido så tror jag att mitt anfall av SÖO snarare handlade om stor hunger än om att jag faktiskt ville stoppa i mig animalier. Jag vågar nämligen lova att hade det funnits vegansk mozzarella respektive pizza så hade jag lika gärna stoppat i mig det. Utbudet av vegansk färdigmat sträcker sig i dagsläget till linsragu samt fryst färskpasta.

Ni hör ju själva: l-i-n-s-r-a-g-u. Jag blir sådär sugen faktiskt på just den nyheten. But keep'em coming, ICA...

Annars är allt lugnt på veganfronten.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar