03 oktober 2015

Äta ute: O'Learys

Igår firade jag helgens intåg tillsammans med några vänner. Detta gjorde vi genom att gå till O'Learys (jag vet, helt oväntat!) och käka från deras nya Oumph!-meny (och titta på rugby, men det är en annan historia). För någon månad sen lanserade nämligen O'Learys och Oumph! ett samarbete som går ut på att den förra serverar ett antal rätter på sin meny som är helt veganska och "oumphifierade". Superschysst!

När vi började kolla på menyn hittade vi först inte rätterna det handlade om. Detta för att restaurangen inte gjort en speciell vegan-sektion utan istället lagt in rätterna bland alla andra, men märkt ut dem med en vegan-etikett. Egentligen bättre tycker jag, för då kanske nån allätare också blir sugen.


Jag valde den rätt som skymtar på bilden ovan (ursäkta för övrigt det taskiga blänket i bilden): nachos. Det stod som en förrätt men servitören intygade att det ändå var en rätt stor måltid. Vilket det också var. Där fanns sojaost, havrefraiche, guacamole, Oumph!, bönor och kanske nåt mer. Det var verkligen en hel middag, så var inte rädd för att välja den även om du är väldigt hungrig.


Så hur smakade den då? Jo, rätt gott. Det som jag har svårt för är ju den där sojaostsmaken, som är lite slirig i munnen liksom, men det andra i rätten var väldigt gott. Partnern var nöjd med sin veganska burgare också.

Sen måste jag nämna servicen, som var riktigt bra. Vi blev väl omhändertagna av personalen som kom fram flera gånger för att kolla av hur vi hade det. Extra stjärna där, O'Learys!

Summa summarum så är detta ett ställe jag absolut kan tänka mig att besöka igen, trots att det ligger på Avenyn och knappast hör till mina vanliga favorithak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar