04 november 2015

Go Emma!

Det har varit tyst på bloggen nu i flera (alltför många) dagar. Jag har varit nere över dåliga nyheter som jag fick för några dar sen, och har lite svårt att hämta mig. Höst och vinter är dessutom inte min grej; jag märker hur motgångar blir större och livet mörkare inombords. Jag ger upp tillfälligt men jag kommer alltid tillbaka i alla fall.

En sak som dock lyste upp min morgon och gjorde mig varm inombords är ett inlägg på bloggen Make It Last. Det är en hållbarhetsblogg med mycket fokus på mode, men ibland slinker det igenom andra grejer. I det aktuella inlägget skriver grundaren Emma Elwin om hur samhället har tagit kors liv och gjort industri på det. Hon nämner också om att hon nu blir vegan efter några år som vegetarian, och uppmanar läsarna att fundera över vad de vill bidra till med sina kostvanor. Jag blev jätteglad, eftersom jag ofta upplever att hållbarhetsfokuset nästan alltid lämnar ute djurindustrins påverkan på miljön.


Så Emma, tack för att du lyfter den här (obekväma) frågan och öppnar människors ögon. Du är bäst! Och lycka till med veganismen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar