28 mars 2016

Tips på veganskt smink

Hos bloggen VegoEco (så himla bra - läs den!) hittade jag en gammal artikel om att Lindex serie Beauty har vegandeklarerat sina produkter så att det går att se vilka av dem som är veganska. Dessutom är produkterna inte testade på djur! Tack, säger jag och många med mig skulle jag tro.

Dock ska det kommas ihåg att Lindex sminkserie nog knappast går att definiera som naturlig, så se upp med innehållet. Det går tyvärr inte att se INCI för produkterna på Lindex hemsida. Jag vill dock ändå tipsa om detta ifall du inte bryr dig om sådant men vill ha make-up som är fri från animaliska ingredienser. Däremot är serien tydligen Svanen-märkt, men det har mer med miljöanpassning än naturlighet att göra.

Vad tycker du: bryr du dig om ingredienserna när du shoppar hudvård/smink?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar