20 mars 2016

Fika ute: Café Taktik

Häromdagen hamnade jag på spelcaféet Taktik efter att ha försökt få plats på ett överfullt S:t Agnes. Först var jag lite besviken eftersom jag sett fram emot att testa ännu en godsak från den senares veganutbud, men Partnern påminde mig om att Café Taktik minsann också har veganska godsaker.

Och minsann, inte behövde jag bli besviken. Taktik har både veganska toasts, sallader, smoothies och sötsaker om jag minns rätt - allt till väldigt facila priser. Tanken är att en går dit, betalar en femtilapp per person för att få tillgång till deras välsorterade hyllor med alla former av brädspel, och sen spelar utav hjärtans lust.



Nu spelade vi inget den här gången utan nöjde oss med att testa deras tempehtoast samt chokladtryffelkaka. Båda fick höga betyg av oss, och vi konstaterade att vi kommer gå hit fler gånger men då i sällskap av spelsugna vänner!

Café Taktik ligger i hörnet Wadmansgatan/Berzeeligatan, alltså ett stenkast från Götaplatsen. Toasten kostade 32 spänn och kakan 35:-, vilket måste ses som billigt i de kvarteren. Personalen är trevlig och miljön helt ok. Så missa inte detta ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar