16 februari 2016

Recept: Josefines supersallad


Här kommer ett av mina absoluta favoritrecept vad gäller sallader. Jag hittade det ursprungligen i Icas medlemstidning Buffé som hade en intervju med matkreatören och författaren Josefine Jäger. Flera år senare kom jag i kontakt med hennes andra fina raw food-kreationer via boken Hello Green, men jag måste säga att denna sallad är bland de bästa jag vet.

Då själva receptet går att hitta online här nöjer jag mig med att visa lite bilder på processen och resultatet. Jag vill bara säga att Partnern och jag brukar koka lite bulgur eller annat matgryn till, för att ha vid sidan av. Dessutom lägger vi till något slags bönor för mättnaden, den här gången blev det edamame. Men vill du ha det helt raw så struntar du i detta.





Den sista bilden visar salladen tillsammans med örtgremolatan som jag starkt rekommenderar att en gör till. Länk till receptet finns i salladsreceptet.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar