20 februari 2016

Äta ute: Pulled jackfruit på TomToms

Det händer så mycket på veganfronten så jag hinner inte riktigt med, varken att uppleva allt eller att rapportera här om det jag ändå är med om. Det måste jag ju ändå säga är väldigt roligt för en veganismfantast som jag - att det händer mycket menar jag.


Igår var jag i alla fall på TomToms här i Göteborg med trevligt sällskap. Vi hade lockats dit av nyheten att de på fredagar och lördagar just nu serverar en vegansk variant av pulled pork, närmare bestämt en sort som är gjord på klassikern jackfrukt. TomToms beskriver rätten så här: "served in homemade BBQ marinade, slow roasted, with avocado slaw, pico de gallo in a toasted bread roll". Lite nachos serverades också till.


Personligen var detta ingen favorit men det var heller inte dåligt - det var bara inte så gott som jag vill ha det. Brödet var rostat på ett väldigt gott sätt, men jag hade gärna sett någon aioli eller majonnäs till. Rätten funkar helt enkelt som bukfylla men är inget speciellt enligt mina smaklökar.

Nu ska jag lägga mig på soffan med gott kaffe och någon härlig bok. Hoppas att ni också får en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar